Mazdaspeed Sweden

För alla oss Mazda 3 & 6 älskare

You are not logged in.

#1 2013-05-04 11:45:59

MarcoAntonio
MPS User
From: Göteborg
Registered: 2012-07-05

MPS6 vs Audi A5 3.0 TDI Quattro

Var ute och körde med polarn igår, trodde det skulle vara jämnare match i accelerationerna men audin föll efter ett par billängder redan på tvåans växel.

Skillnaden i Hk (240 mot 260) gör visst en del skillnad även om Audin är en fin dyr bil.
Fick testköra den lite också och satan vilken väghållning den har i kurvor, på bana hade den bilen tagit mig utan tvekan tror jag (har inte sänk min än så skillnaden är enorm)

Gjorde ett par körningar 0-100 mot tid med Torque appen, fick som bäst 8,1 sec, besvikelse (med en passagerare men det ska väl inte göra så stor skillnad)

Last edited by MarcoAntonio (2013-05-04 11:47:16)

- Mazda 6 MPS Black Mica
APv2 OTS tune, SRI+TIP, SSP, Shifter Bushings, RMM, Hawk HPS belägg, MTEC black ed discs

Liked by:

#2 2013-12-20 01:56:46

SpeedRebirth
Administrator
From: Märsta Stockholm
Registered: 2011-09-03
Website

Re: MPS6 vs Audi A5 3.0 TDI Quattro

Har du kört något mer mot polaren?

8,1 sek till hundra låter väldigt mycket. Orginal ska ju ta ca 6,5... Varvade du ur mycket?

Dags för en E-tune och en splash med E85 i tanken big_smile

2011-080115571_small.jpg
Speed6 -06 | Atmosphere GTX3076 Turbo Kit | Catless | V-Band | Tial EWG | 3,25" MAF
SpeedPerf6rmanc3 Built Long Block - South Bend Stage 3 Endurance Clutch
Versatune Tuned by Stratified Auto - MongoosePro OBDII Adapter
JBR: RMM, TMM, PMM, ShortShift & Bushings, EGR Delete, OCC Stage2, TIG Throttle + Manifold, Coolant Bypass
CP-E: Rear Diff Mount - HDi FMIC - HTP Battery relocation - SURE Juggernaught - Hawk PC - Techna-fit Brake&Clutch Lines - Super Blue Racing vätska - Whiteline Sway Bar - Autotech Internals
SPC Camber Joints - Simons 3" Catback - NGK IX - Bosch 3 Bar MAP + Harness - Turbosmart BPV - Stratified Guardian Angel + Boost Dial - Defi Boost - Defi Oil Pressure - Defi Oil Temp
Mazda Spin-on Oil Filter Conversion - Prosport Adapter Plate - Defi NPT>BSPT adapter
CS: Rear Brace Bar, Front Strut Bar, Stubby Antenna, Interior LED, BPV Hose, LED Fog Lights, Exhaust Hangers

Board footer